W naszym Ośrodku realizowanych jest wiele interesujących zajęć pozalekcyjnych, które mają na celu stymulowanie rozwoju dzieci oraz rozwijanie ich indywidualnych możliwości i zainteresowań. Uczniowie mają możliwość uczestniczenia w następujących formach fakultatywnych.
play youtube,
play youtube,
xvideos,
xhamster,
xvideos,
xporn,
hentai,
xnxx,
sex việt,
Capital one.com,
Hentai haven,
henti,
Tamaño hoja carta,
sex viet,
Petro yuan,
xinh,
Translate to irish gaelic,
youpor,
jav Sex,
porn,
Zajęcia prowadzone metodą integracji sensorycznej, których celem jest poprawa połączeń synaptycznych centralnego układu nerwowego dziecka, czyli poprawa jakości przesyłania i organizacji informacji odbieranych przez różne jego zmysły: (przedsionkowy – odpowiada za równowagę i rejestrację ruchu ciała, propriocepcji – czucia własnego ciała, dotyku, wzroku, słuchu, węchu, smaku).
Głównym zadaniem terapii SI jest dostarczenie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę, ilości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę integracji bodźców docierających do dziecka z otoczenia, jak i jego ciała. Zajęcia prowadzone ta metodą polegają na aktywności i ćwiczeniach ruchowych stymulujących powyższe układy zmysłów. Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt taki jak: podwieszane platformy, hamaki, deskorolki, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, węchowej, smakowej itp. Terapeuta SI bazując na swoim doświadczeniu i wiedzy, dostosowuje trudność zadań i ćwiczeń do poziomu możliwości dziecka oraz jego samopoczucia. Inaczej ujmując, ćwiczenia nie mogą być ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne dla dziecka. Terapia SI poprawia funkcjonowanie centralnego układu nerwowego dziecka i wpływa na zmianę jego zachowania w sferze motorycznej (kształtuje prawidłowe napięcie mięśniowe i koordynację ruchową), emocjonalnej oraz poprawia umiejętności językowe i poznawcze, a przede wszystkim wpływa na lepszą efektywność uczenia się przez dziecko. Kwalifikacja do zajęć poprzedzona jest wnikliwą obserwacją dziecka, plan zajęć powstaje w oparciu o wyniki testów Integracji Sensorycznej oraz analizę arkusz obserwacji klinicznej.
Zajęcia z zakresu terapii SI w naszej placówce prowadzone są w formie indywidualnej lub dwuosobowych grupach
W ramach zajęć stymulująco – terapeutycznych prowadzone są ćwiczenia w oparciu o Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne, które mają na celu stworzenie dziecku okazji do poznania własnego ciała, usprawnienia motoryki, poczucia swojej siły, sprawności i możliwości ruchowych. W Metodzie Ruchu Rozwijającego szczególny nacisk kładzie się na wyrównywanie rozwoju sfery ruchowej, kształtowanie umiejętności nawiązywania pozytywnych relacji z innymi osobami poprzez wspólne doświadczenia ruchowe, a także budowanie i umacnianie zaufania do siebie, innych oraz twórcze wyrażanie siebie. Zajęcia prowadzone Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) są zróżnicowane pod względem treści i odpowiednio dostosowywane w zależności od wieku uczniów, liczebności grupy oraz co najważniejsze ich poziomu funkcjonowania psychospołecznego i motorycznego. Ćwiczenia opierają się na pracy w parach podczas sesji grupowej, jak i indywidualnej, terapeuta – dziecko.
Zajęcia z wykorzystaniem różnorodnych metod i technik arteterapii pozwalają uczniom utrwalać i nabywać nowe wiadomości na temat własnych możliwości, umiejętności przydatnych w funkcjonowaniu społecznym. Twórcza aktywność w procesie terapeutycznym staje się dla nich szansą na kształtowanie właściwego systemu wartości, budowania poczucia własnej sprawczości. W ramach pracy grupowej prowadzone są m.in. warsztaty z choreoterapii, która oddziałuje na sferę emocjonalną, motoryczną, poznawczą, estetyczną oraz sferę kontaktów interpersonalnych przy aktywnym udziale każdego z uczestników.
Zajęcia realizowane są w formie pracy indywidualnej i zbiorowej.