Obecnie nasz Ośrodek prowadzi akcje mające na celu pozyskanie środków na uruchomienie w naszej szkole „Sali Doświadczania Świata”. Co to takiego?
play youtube,
play youtube,
xvideos,
xhamster,
xvideos,
xporn,
hentai,
xnxx,
sex việt,
Capital one.com,
Hentai haven,
henti,
Tamaño hoja carta,
sex viet,
Petro yuan,
xinh,
Translate to irish gaelic,
youpor,
jav Sex,
porn,
Otóż Sala Doświadczania Świata to przestrzeń, w której osoby o zaburzonej integracji zmysłowo-ruchowej, mogą czuć się bezpieczne i zrelaksowane a jednocześnie są tam silnie stymulowane na poziomie sensorycznym.
To wszystko zawdzięcza się przemyślanemu wyposaźeniu sali w przytłumione światło, muzykę relaksacyjną dającą poczucie ciepła i bezpieczeństwa. Na ścianie wyświetlane są z projektora kolory. Całość dopełniają kurtyny-wodospady światłowodów, przyciągający wzrok rozgwieżdżony sufit, suchy basen z kuleczkami, podwieszane huśtawki i łóżko wodne, materiały o róźnej fakturze. Słuch i wzrok reagują na tablice świetlno-dźwiękową z funkcją odtwarzania głosu i mikrofonem.
W Sali Doświadczania Świata dziecko nie ma konkretnych zadań do wykonania. Ono samo wybiera, co w danym momencie potrzebuje, a terapeuci, podążają za nim, dostarczając konkretnych bodźców.
Brak zadaniowości i bierne odbieranie bodżców są celem samym w sobie, przynoszącym efekty zaówno terapeutyczne jak i pedagogiczne. W jaki sposób?
Dziecko samodzielnie wybiera bodżce i poddaje się im w atmosferze relaksacji. A to sprawia, źe dziecko jest odprężone – poprawia się też jego koncentracja i poczucie bezpieczeństwa.
Na zajęciach dzieci nie uczą się źadnej umiejętności. Naciskł kładzie się natomiast na rozwijanie reakcji adaptacyjnych.
Terapeuci sprawdzają w jakich obszarach rozwojowych dziecko ma problemy i w tym bezpiecznym wykreowanym środowisku pracują nad tymi dysfunkcjami, przekonując dziecko do przekraczania granic, których wcześniej tak bardzo broniło.
Sale Doświadczania Świata są szczególnie polecane dla: niepełnosprawnych intelektualnie i ruchowo, osób z autyzmem, dzieci z trudnościami szkolnymi, dzieci przejawiających problemy wychowawcze, osób z uszkodzeniem wzroku i słuchu. Pobyt w takich salach daje im odprężenie, pobudza kreatywność, poprawia koncentrację, zmniejsza zmęczenie i wyczerpanie, redukuje zachowania niepoźądane. A to wszystko przyczynia się do tego, iź korzystający z tych sal otwierają się emocjonalnie, co korzystnie wpływa na ich komunikację z otoczeniem.
Zwracamy się zatem z prośbą, do wszystkich ludzi dobrej woli o pomoc w zrealizowaniu niniejszego pomysłu w tutejszym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym. Wspierając nasze DOLNOŚLĄSKIE STOWARZYSZENIE DLA DZIECI I MŁODZIEŻY Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ „ISKIERKA” – pomożesz dzieciom poznawać świat.
Mariusz Wyrostkiewicz