Od września 2016 r. wykorzystujemy w terapii słuchawki FORBRAIN®

joomplu:5258Zestaw słuchawkowy z mikrofonem i filtrem dynamicznym, pomaga odfiltrować hałas środowiskowy wyodrębniając i wzmacniając głos użytkownika.

Urządzenie jest wykorzystywane do transmisji dźwięków za pomocą przewodnictwa kostnego, dając układowi nerwowemu mocna stymulację sensoryczną.

 

Słuchawki stosujemy w celu:

– poprawy uwagi, pamięci i koncentracji

– poprawy umiejętności czytania i pisania

– poprawy mowy i artykulacji

– budowania większej pewności siebie

– poprawy umiejętności komunikacyjnych i społecznych

– lepszej organizacja działańv

– lepszej orientacja w przestrzeni

– poprawy w zakresie stabilizacji posturalnej, równowagi i koordynacji ruchowej

– doskonalenia autoregulacji.

Dla dzieci:

– z zaburzeniami

– z problemami logopedycznymi

– z problemami z koncentracją uwagi i pamięcią

– nadpobudliwych

– z dysleksją.

Praca ze słuchawkami z przewodnictwem kostnym znakomicie stymuluje nie tylko słuch, ale i układ przedsionkowy. Jest doskonałym uzupełnieniem zajęć integracji sensorycznej, logopedycznych oraz terapii pedagogicznej.

FORBRAIN® w terapii procesów integracji sensorycznej

Dźwięki słyszymy na dwa sposoby, drogą powietrzną i drogą kostną. Dlatego inaczej brzmi nasz głos kiedy mówimy, a inaczej kiedy go odtwarzamy. Odbieranie dźwięków drogą kostną, które zapewniają słuchawki FORBRAIN® wpływa bardzo pozytywnie na funkcjonowanie systemu przedsionkowego. Dodatkowo połączenie stymulacji słuchowej i przedsionkowej wzmacnia oddziaływanie i przyspiesza efekty terapii:

– przygotowanie ucha do odbioru dźwięków

– stymulowanie systemu przedsionkowego

– stymulowanie systemu słuchowego

– stymulowanie nerwu błędnego, dzięki czemu można regulować stan pobudzenia dziecka

– poprawa koncentracji uwagi i pamięci

– poprawa postawy ciała i równowagi

FORBRAIN® w terapii logopedycznej

Ze względu na mechanizm sprzężenia zwrotnego słuchawki FORBRAIN® są doskonałe do terapii logopedycznej:

– poprawa artykulacji, płynności mówienia i modulacji głosu

– wzmocnienie autokontroli

– wzbudzenie zainteresowania słuchaniem samego siebie (dziecku łatwiej poprawić
artykulację, kiedy siebie słyszy

– poprawa percepcji słuchowej, pamięci słuchowej

– pomocne w terapii jąkania – spowalniają tempo mówienia

– dla dzieci z mutyzmem

– z dysleksją.

FORBRAIN® w terapii pedagogicznej

Stosowanie słuchawek z przewodnictwem kostnym podczas zajęć poprawiających koncentrację uwagi aktywizuje mózg, przygotowuje ucho do odbioru dźwięków, stymuluje system przedsionkowy, a w konsekwencji system słuchowy co bezpośrednio wpływa na poprawę koncentracji uwagi, pamięci, postawę, koordynację i równowagę.

 

                                                                       Urszula Kwaśnica – Zielińska

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.