2.11.2016 r. do naszego Ośrodka przybyli pracownicy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu, a dokładnie CENTRUM POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO.
play youtube,
play youtube,
xvideos,
xhamster,
xvideos,
xporn,
hentai,
xnxx,
sex việt,
Capital one.com,
Hentai haven,
henti,
Tamaño hoja carta,
sex viet,
Petro yuan,
xinh,
Translate to irish gaelic,
youpor,
jav Sex,
porn,
W ramach prowadzonej Kampanii „112- Ratuje życie” p. Magda, p. Marta oraz p. Paweł przekazali zgromadzonym wiedzę na temat właściwych reakcji w sytuacjach zagrożenia życia, zdrowia, mienia i środowiska oraz uczyli uczniów prawidłowych zachowań w obliczu nagłych zdarzeń.
Na początku spotkania pracownicy CPR przedstawili się jako operatorzy numeru alarmowego 112.
Po chwili padło z sali pierwsze pytanie: Do czego służy ten numer? Prowadzący chętnie odpowiedzieli na nie, a także na kolejne, które wkrótce licznie się posypały.
Kolejnym punktem spotkania była prezentacja, dotyczyła ona następujących zagadnień: – w jakich przypadkach należy dzwonić pod numer 112,
– jak wygląda praca operatora numeru 112,
– jak powinna przebiegać rozmowa pomiędzy operatorem numeru alarmowego 112 a dzwoniącym,
– co zrobić, aby zostać operatorem numeru 112,
– uczulono, aby w żartach nie dzwonić pod 112, bo grozi to mandatem w wysokości 500 zł.
Następnie przeprowadzono zabawę tematyczno- symulacyjną, w której wzięli udział: Klaudia Stach i Lucjan Janiszewski. Uczniowie i koordynator pełnili na zmianę role dyspozytorów telefonu 112 i zgłaszających zdarzenia. W czasie prowadzonych rozmów zwracano uwagę, by przestrzegać następujących zasad:
a) połączenie z operatorem numeru „112″ powinno być wykonane przez osobę znajdującą się bezpośrednio w miejscu zdarzenia lub inną osobę będącą jego świadkiem , należy dbać o to, by rozmowa była spokojna i przebiegała bez zakłóceń,
b) po wybraniu numeru „112″ należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora, nie można odkładać słuchawki do czasu, gdy połączenie nie zostanie podjęte (połączenie jest bezpłatne), następnie krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem, w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby, należy podać swoje imię i nazwisko,
c) określić dokładnie miejsce, w którym doszło do zdarzenia; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu, udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania, wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,
d) nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora, jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru „112″,
e) należy starać się o chwilowe nie korzystanie z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.
Po zakończeniu każdy z uczniów otrzymał czerwoną czapkę z napisem 112 ratuje życie. Nasze wydarzenie możemy obserwować na stronie Urzędu Wojewódzkiego. Serdecznie dziękujemy prowadzącym.
Emilia Wawrzyniak