112 ratuje życie – Kampania 2019

    28.10.2019 r. kolejny raz do Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Wąsoszu przybyli pracownicy Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego we Wrocławiu 

z CENTRUM POWIADAMIANIA RATUNKOWEGO.

W ramach prowadzonej Kampanii „112- ratuje życie” goście zapoznali zebranych z podstawową wiedzę na temat właściwych reakcji w sytuacjach zagrożeni

  • a życia, zdrowia, mienia i środowiska oraz uczyli dzieci i młodzież prawidłowych zachowań w obliczu nagłych zdarzeń.

    Goście przedstawili się jako operatorzy numeru alarmowego 112. Pierwsze pytanie, które usłyszeli uczniowie, brzmiało: Do czego służy numer 112? Nawiązała się rozmowa, każdy mógł zabrać głos. Następnie przedstawiono prezentację, która dotyczyła:

    • przypadków, kiedy należy dzwonić pod numer 112,

  • pracy operatora numeru 112,

  • przebiegu rozmowy pomiędzy operatorem numeru alarmowego 112 a dzwoniącym,

  • kar, które grożą, za bezpodstawne dzwonienie pod numer 112.

W drugiej części przeprowadzono zabawę tematyczno- symulacyjną. Chętni otrzymali słuchawki i prowadzano rozmowę z koordynatorem. Była ona tak prowadzona, by pojawiły się w niej wszystkie elementy, które przy zgłaszaniu nagłego zdarzenia powinny się znaleźć:

a) połączenie z operatorem numeru „112” powinno być wykonane przez osobę znajdującą się bezpośrednio w miejscu zagrożenia lub inną osobę będącą świadkiem danego zdarzenia,

b) po wybraniu numeru „112” należy czekać cierpliwie do momentu zgłoszenia się operatora (połączenie jest bezpłatne, więc nie generuje kosztów dla zgłaszającego zdarzenie), należy krótko opisać zdarzenie lub sytuację, której było się świadkiem  w celu wezwania przez operatora CPR właściwej służby, podać swoje imię i nazwisko,

c) wskazać miejsce przebywania/adres, w którym miało miejsce zdarzenie lub sytuacja; jeśli to możliwe wskazać najszybszą drogę dojazdu do miejsca zdarzenia, udzielać dodatkowych informacji na zadawane przez operatora pytania, wykonywać polecenia/instrukcje przekazywane przez operatora,

d) nie rozłączać się do czasu wyraźnego polecenia operatora, jeśli sytuacja nagle się zmieni lub pogorszy, należy szybko o tym powiadomić operatora numeru „112”,

e) należy starać się chwilowo nie korzystać z telefonu, z którego dokonywano zgłoszenia na wypadek, gdyby operator próbował skontaktować się ponownie w celu weryfikacji informacji lub udzielenia innych dodatkowych informacji.

 

                                                                                                                                                                        Emilia Wawrzyniak

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.