Zajęcia o charakterze terapeutycznym z zakresu floroterapii z elementami fotografiki

Podczas zajęć z floroterapii  uczniowie poznają  różne rodzaje materiałów stosowanych we florystyce i fotografice oraz zasady obowiązujące  przy robieniu zdjęć i tworzeniu kompozycji florystycznych. Realizują również własne pomysły dekoratorskie. Celem projektu jest nie tylko przekazanie wiedzy i umiejętności z zakresu florystyki  i fotografiki, ale również pobudzenie kreatywności i innowacyjności młodych ludzi,  zachęcanie ich do otwartości w przyglądaniu się temu, co nas otacza.

Uczestnik tym samym  rozwija swoją  uważność, uaktywnia wszystkie zmysły, poszukując piękna w otoczeniu lub po prostu kontemplując je.

Przygotowane scenariusze zajęć edukacyjnych umożliwiają prowadzenie terapii  za pomocą świata natury, pomagają ćwiczyć koncentrację uwagi, redukować stres, radzić sobie w sytuacjach trudnych, podnoszą także samoświadomość oraz poprawiają samoakceptację uczestników projektu. 

Obcowanie z naturą uczy poczucia przynależności do jej świata, poszukiwania wrażliwości estetycznej, poszerza wiedzę i rozwija wyobraźnię, pobudza kreatywności. Uczy też współdziałania oraz prawidłowego funkcjonowania w grupie społecznej.

         

 

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.