W tym roku w naszym Ośrodku czciliśmy to święto przez cały tydzień. Zajęcia poświęcone polszczyźnie odbyły się w każdej klasie i grupach przedszkolnych. Wszyscy mogli przypomnieć sobie najważniejsze zagadnienia związane z tym dniem, utrwalić poprawne formy wyrazów i wyrażeń sprawiających trudności, oglądając wystawę w holu szkoły lub czytając poprawne formy językowe umieszczone na stopniach schodów.
Uczniowie z klas starszych pogłębili swoją wiedzę wsłuchując się w informacje zawarte w prezentacji, w której nawiązano m.in. do hasła tegorocznych obchodów: Wykorzystywanie technologii do nauki wielojęzycznej: wyzwania i możliwości. Młodzież sprawdziła też swoje umiejętności językowe, wykonując różne zadania, np. na bazie długiego wyrazu tworzyli nowe słowa, korygowali tekst, uzupełniając go polskimi literami- ą, ę.
Młodsi wyszukiwali wyrazy trudne ortograficznie i poszukiwali synonimów innych. Uczniowie z klas najmłodszych i uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym wykonali plakaty, na których zamieścili najpiękniejsze słowa w języku polskim i te, które sprawiają trudności oraz rozkodowali ukryte hasła.
Przedszkolacy spotkali się z kaczką – dziwaczką z wiersza Jana Brzechwy. Po lekturze, wysłuchaniu piosenki i zabawie kaczuchy, wykonały portret głównej bohaterki.
Dziękujemy wszystkim za udział w obchodach, mamy nadzieję, że każdy będzie starał się mówić pięknym językiem polskim.
Obchody MDJO przygotowały pp. Elżbieta Kochańczyk i Katarzyna Kowaluk