Świnoujście – polskie miasto położone na 44 wyspach

W dniach 22-24 maja 2023 r. uczestniczyliśmy w wycieczce do Świnoujścia.  Byliśmy ciekawi miasta, które nazywane jest polską Wenecją.  Wielu z nas po raz pierwszy w życiu miało okazję jechać pociągiem oraz płynąć promem czy katamaranem. Wielu z nas po raz pierwszy widziało polskie morze, dlatego też pierwszy dzień spędziliśmy głównie na plaży, zachwycając się delikatnym w dotyku, złociście połyskującym, ciepłym piaskiem i wspaniałym widokiem bezkresnej wody. Z zainteresowaniem obserwowaliśmy mewy oraz pływające statki. Wiele radości dostarczył nam rejs katamaranem, w czasie którego kapitan opowiadał o bogactwie flory i fauny występującej na obszarze rezerwatu przyrody, którym jest wsteczna delta Świny. Niezapomnianym doświadczeniem było sterowanie katamaranem pod czujnym okiem uprzejmego pana kapitana.

Miłośnicy historii oraz przyrodnicy usatysfakcjonowani byli wizytą w Forcie Anioła oraz Muzeum Rybołówstwa Morskiego. Bogactwo wspaniałych eksponatów było dla nas ogromnym zaskoczeniem. Największe wrażenie wywarła na wszystkich najstarsza w Polsce 35-letnia pirania Kasia.

Jako że pobyt nad morzem nie może się obejść bez gofrów i lodów, my również wielokrotnie delektowaliśmy się smakiem tych  rarytasów. Dbaliśmy także o swoją kondycję fizyczną pokonując codziennie imponujące dystanse. Najpiękniejsze chwile zostały uwiecznione na zdjęciach i filmach, do których będziemy z wielką przyjemnością wracać.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Aktualności. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.