Zajęcia rewalidacyjne z matematyki realizowane są poprzez tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających umiejętności komunikacyjnych uczniów, w tym także umiejętności czytania i pisania, a przede wszystkim elementarne umiejętności matematyczne.
Uczniowie doskonalą sprawności rachunkowe z uwzględnieniem umiejętności posługiwania się własnościami liczb i działań w prowadzonych rozumowaniach i rozwiązywanych zadaniach. Celem zajęć jest wyrobienie nawyku samodzielnego poszukiwania informacji oraz łącznej analizy informacji pochodzących z różnych źródeł (interpretowania danych wyrażonych wzorami, wykresami, schematami, diagramami oraz tabelami). Zajęcia służyć mają kształtowaniu umiejętności argumentowania i jasnego formułowania wypowiedzi, rozwijaniu myślenia, prostego wnioskowania, dostrzeganiu analogii, uogólniania i klasyfikowania, formułowaniu zauważonych prawidłowości w języku słowno-symbolicznym, rozumieniu praw i algorytmów oraz kształceniu wyobraźni przestrzennej poprzez wiązanie opisów geometrycznych z konkretnymi modelami. Uczniowie nabywają umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy matematycznej w życiu codziennym, jak i w przyszłej pracy zawodowej.